Általános
Szerződési Feltételek
Jelen szerződés a Brand & Standard Capital Kft., mint
Szolgáltató (továbbiakban: HRPORTAL), valamint a hagyományos- vagy online
rendelést (továbbiakban: "Megrendelés") leadó Megrendelő (továbbiakban:
"Megrendelő") között jön létre.
1. Szerződő felek:
Szolgáltató:
Cégnév: Brand & Standard Capital Kft., továbbiakban HRPORTAL
Székhely: 1135 Budapest,
Petneházy u. 55. I./7
Cégjegyzékszám: 01-09-733997
Adószám: 13414166-2-41
Bankszámlaszám: 14100426-20561449-01000006
Telefonos ügyfélszolgálat: 06 1 783 5778
Megrendelő: az a gazdasági társaság, intézmény, szervezet, vagy egyéb jogi és
természetes személy, aki/amely a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján
a Szolgáltató termékét, illetőleg szolgáltatását megrendeli, illetőleg
előfizeti.
Megrendelő az alábbi adatokat köteles megadni a Szolgáltónak a
Megrendeléskor:
Amennyiben a Megrendelő természetes személy:
teljes név,
munkakör, beosztás (amennyiben céges megrendelő nevében eljáró
személyről van szó),
pontos lakcím (ország, irányítószám, település neve, utca, házszám,
lépcsőház, emelet, ajtó),
e-mail cím,
jelszó a Megrendeléshez és a későbbi belépéshez,
telefonszám,
postázási cím a számlázás során.
Amennyiben a Megrendelő jogi személy, vagy egyéb szervezet:
cégnév, ill. szervezet neve,
Szolgáltatás: online letölthető, foglalkoztatással összefüggő témakörben szakértő által
kidolgozott, különböző összetételű, azaz típusú iratminta-csomagok
szolgáltatása (továbbiakban: együttesen „Szolgáltatás”).
A Szolgáltatás típusai:
1. EGYSZERI: Egy dokumentum letöltésére ad lehetőséget.
2. ÉVES: Egy éven át biztosít lehetőséget (naponta
maximum 10) dokumentum letöltésére. A törvényi változásoknak megfelelően a dokumentumokat
folyamatosan frissítjük.
3. VIP: Egy éven át biztosít lehetőséget
(naponta maximum 10) dokumentum letöltésére. A törvényi változásoknak
megfelelően a dokumentumokat folyamatosan frissítjük. A csomagba beletartozik évente egyszeri (maximum 1
órányi) jogi szaktanácsadás, melyet dr. Kéri Ádám munkajogász teljesít HRPORTAL
részéről (ez történhet e-mailen, telefonon keresztül is).
Jelen szerződés tárgyát képző Szolgáltatások hagyományos- vagy online rendelés során kerülhetnek kiválasztásra és megrendelésre.
FONTOS: Az
iratminták nem helyettesítik az ügyvéd igénybevételét, és általános jellegűek
azaz az egyedi esetre kell alakítani azokat.
2. A Megrendelés, azaz a szerződéskötés folyamata:
A Megrendelő a http://iratmintak.hrportal.hu
„Előfizetés” aloldalain a megrendelő űrlap hiánytalan kitöltésével juttatja el a
HRPORTAL részére az 1. pontban leírt adatait és kiválasztja a megrendelni
kívánt Szolgáltatás pontos típusát, valamint elfogadja az azt megelőzően általa
kötelezően elolvasandó jelen általános szerződési feltételeket (továbbiakban: „ÁSZF”).
A Megrendelő a
regisztráció során köteles a valóságnak megfelelő adatokat megadni. Az adatok
valósságáért vagy a helytelenül megadott adatok által okozott károkért kizárólag
a Megrendelő tartozik felelősséggel.
Az adatok ilyen módon történő elküldése joghatályos Megrendelésnek minősül, amely a HRPORTAL Megrendelés-visszaigazolásként elküldött díjbekérő levelével és jelen általános szerződési feltételekkel együtt alkotja a Felek között létrejött szerződést.
A Megrendelést
követően a regisztráció során megadott e-mail címre 1 munkanapon belül elektronikus
díjbekérőt, ezáltal megrendelés visszaigazolást küld a HRPORTAL, melynek
alapján a Megrendelés típusához igazodó előfizetési díjat a díjbekérőben
megadott számlaszámra köteles a Megrendelő 5 munkanapon belül átutalni.
A Megrendelést követően, de a számla kiegyenlítését megelőzően a szolgáltatás írásban lemondható, azonban minden ilyen esetben a HRPORTAL 3000,-Ft technikai díjat számol fel, a folyamathoz kapcsolódó számlázási, postázási és egyéb személyi jellegű költségei megtérítéseképpen. Ennek jogosságát, a lemondott Megrendelés által okozott kiadások kompenzálásának szükségességét a Megrendelő kifejezetten elfogadja.
Az előfizetési díj HRPORTAL számlájára való beérkezése (azaz a banki jóváírása), egyben a Megrendelő általi befizetés tényének a közlemény rovatból való beazonosíthatósága napjával lép a szerződés hatályba és ezen a napon a HRPORTAL aktiválja a Megrendelő fiókját. Ezt követően a Megrendelő a „Belépés” menüpontban magát e-mail címével és jelszavával regisztrálva az előfizetett mértékben és időtartamon át elérheti a rendelkezésre bocsátott Szolgáltatás felhasználói felületét, azaz a HRPORTAL a Megrendelő kifejezett beleegyezésével a Szolgáltatás teljesítését azonnal megkezdi.
A Megrendelő a szolgáltatás igénybevételekor egyidejűleg elfogadja azt is, hogy a HRPORTAL hrportal.hu HíRlevelet küldjön a legfrissebb HR-szakmai hírekről, valamint értesítse Megrendelőt arról, ha valamely megvásárolt dokumentum frissítésre kerül törvényi változások miatt.
A HRPORTAL tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy miután elektronikus termék megrendelése képezi jelen megállapodás tárgyát, így a termék jellegére tekintettel a Szolgáltatás díjának megfizetésétől, azaz a szerződés hatályba lépésétől és a Szolgáltatás megkezdésétől kezdődően a Megrendelő felmondási, illetőleg elállási jogát elveszíti (45/2014. Kormányrendelet 29. § (1) bek. m./ pont). A Megrendelő ezt kifejezetten tudomás veszi és elfogadja.
Az előfizetési díj HRPORTAL számlájára való beérkezésének (azaz a banki jóváírásnak) a napjával a HRPORTAL számlát állít ki a Megrendelésről, melyet elektronikusan (pdf formátum) és postai úton is megküld a Megrendelőnek.
Az éves előfizetés lejártát megelőzően a HRPORTAL írásban tájékoztatja a Megrendelőt a szolgáltatás lejártáról. Az írásos tájékoztató melléklete a következő éves előfizetés díjbekérője, melyben szereplő előfizetési díjösszeg hiánytalan kiegyenlítésével a Megrendelő újabb egy éven keresztül jogosulttá válik a konkrét Szolgáltatás igénybe vételére.
A HRPORTAL jogosult a Megrendelőt a Szolgáltatás igénybe vételéből
kizárni, amennyiben a Megrendelő az újabb szolgáltatási időszakra vonatkozó,
esedékes számláját pénzügyileg nem szerződésszerűen teljesíti. Nem
szerződésszerű befizetésnek minősül a beazonosíthatatlan (személyi adatok vagy
adószám nélküli) befizetés is.
A Megrendelő köteles a megrendeléskor megadott adatokban bekövetkezett valamennyi
változást haladéktalanul, legkésőbb annak bekövetkeztétől számított 5 napon
belül bejelenteni a HRPORTAL-nak. A változás a bejelentés kézhezvételét követő
8. munkanapon válik hatályossá. Amennyiben a Megrendelő elmulasztja, vagy
késedelmesen jelenti be a változásokat, az ebből eredő károkért a HRPORTAL nem
felel.
3.
Az előfizetői jogviszony megszűnése:
Az előfizetői jogviszony megszűnik:
Amennyiben éves Szolgáltatás esetén a jogviszony a Szolgáltatásnak a
HRPORTAL általi megszüntetésével év közben szűnik meg, úgy a HRPORTAL köteles a
már befizetett, de Szolgáltatással még nem teljesített időszakra arányosan
vonatkozó előfizetési díjat 30 napon belül a Megrendelőnek visszafizetni. Ez
nem vonatkozik arra az esetre, amikor a HRPORTAL a Szolgáltatást Megrendelő
jogsértő magatartására tekintettel, azonnali hatállyal megszünteti.
4.
A Szolgáltatás terjedelme, korlátai:
Megrendelő kizárólag csak a jelen megállapodásban rögzített korlátok közötti, kifejezetten csak egy személy hozzáférését biztosító felhasználási jogot szerez az általa megrendelt Szolgáltatás vonatkozásában.
Megrendelő
tudomásul veszi, hogy a keretszoftver és a Szolgáltatás adatbázisa, illetőleg
tartalma a HRPORTAL, valamint a Szerző (Dr. Kéri Ádám ügyvéd) szellemi
tulajdonát képezi és a HRPORTAL előzetes írásbeli engedélye nélkül – a jelen
megállapodásban rögzített korlátokat meghaladó mértékben - sem online, sem
nyomtatott formában nem használható fel.
A Szolgáltatás megjelenítése során felhasznált képek és információk jogvédelem alatt állnak, minden további felhasználás a HRPORTAL, mint jogtulajdonos írásbeli felhatalmazásához kötött.
Az előfizetett
konkrét Szolgáltatás letölthető dokumentumait Megrendelő kizárólag saját
felhasználás céljából a merevlemezére mentheti, vagy kinyomtathatja, ám ebben
az esetben sem válik jogosulttá a terjesztésére, adatbázisban történő tárolására,
letölthetővé tételére, a tartalom kereskedelmi forgalomba történő hozatalára.
A Megrendelő a
szolgáltatás igénybevételét, avagy használatát másnak nem engedheti át.
A Megrendelő nem
jogosult arra, hogy a HRPORTAL-lal megkötött szerződés révén őt megillető
jogokat egészében vagy részben harmadik személyre ruházza át.
A Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik azért, hogy a Szolgáltatás használatához, illetőleg a hozzáféréshez szükséges e-mail címét és jelszavát illetéktelen személyek ne szerezhessék meg.
A fentiektől eltérni csak a HRPORTAL-lal kötött írásbeli szerződés alapján és kizárólag a HRPORTAL-lal szerződő fél jogosult. Ezen feltételek megsértése esetén a HRPORTAL a jogsértés abbahagyását és teljes anyagi kárának és sérelemdíjának megtérítését követelheti. Ezen túlmenően megilleti az azonnali hatályú felmondás joga is.
A HRPORTAL köteles
a Megrendelő jelszavát harmadik fél felé titokban tartani. Minden személyes
adatot a hatályos Adatkezelési irányelvek szerint és az irányadó törvények
betartásával kezel a HRPORTAL.
A Megrendelő a jogviszony létrehozatalával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a HRPORTAL
az előfizetés illetve a jelen ÁSZF-ben foglaltak teljesítéséhez szükséges
adatait a Megrendelés időpontjától kezdődően, az előfizetés fennállta alatt és
azt követően a kötelezettségek teljesítése, a termékeivel és a Szolgáltatásokkal
kapcsolatos információk közvetítése, új ajánlatokkal való megkeresés, valamint
– a Megrendelő kifejezett ellenkező rendelkezése hiányában – egyéb marketing
céljából kezelje; a Megrendelő egyes adatait a HRPORTAL, mint adatfeldolgozó
elektronikus formában is rögzítse, feldolgozza, csoportosítsa, karbantartsa,
jelen ÁSZF szerinti kötelezettségek teljesítése érdekében a Megrendelőt
megkeresse; illetve az előfizetés megszűnése esetén új előfizetési ajánlattal
megkeresse. A HRPORTAL kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő adatait
harmadik személynek nem adja át.
5.
A Megrendelőnek
nyújtott Szolgáltatás megszüntetésének esetei és feltételei:
Amennyiben a Megrendelő
szándékosan megosztja saját hozzáférési adatait másokkal, vagy műszaki
rendelleneséget okoz, vagy bármilyen olyan cselekményt követ el a HRPORTAL
által üzemeltetett Szolgáltatás (iratmintak.hrportal.hu) vonatkozásában, amely
a HRPORTAL számára kárveszélyt okozhat, a HRPORTAL jogosult arra, hogy a
Megrendelőnek nyújtott szolgáltatást azonnali hatállyal a Megrendelő irányában
– bármiféle visszafizetési kötelezettség nélkül – leállítsa és azonnali
hatállyal felmondja. A HRPORTAL a fenti
jogsértések esetén teljes anyagi kárának és sérelemdíjának megtérítését is
követelheti.
6.
A Szolgáltatás rendelkezésre
állása:
A HRPORTAL biztosítja
a Megrendelő részére a szolgáltatás éves 98,5%-os rendelkezésre állását.
A rendelkezésre
állás számításánál nem kell figyelembe venni azokat az időszakokat, amikor a
szolgáltatás kiesés:
7. A felelősség kizárása:
A HRPORTAL
portálak tartalma kizárólag tájékoztató jellegű, a HRPORTAL portálon
hozzáférhető tartalom (ideértve a HRPORTAL Szolgáltatásának működése során
használt szoftvert is) pontosságáért, megbízhatóságáért, teljességéért és az
ezekből eredő közvetlen vagy közvetett károkért - a HRPORTAL által felhasznált
nagyszámú forrás rendszeres és folyamatos ellenőrzésének lehetetlensége miatt -
a HRPORTAL nem felel. A HRPORTAL Szolgáltatása keretein belül nyújtott
tanácsadási, illetőleg minta-nyújtási szolgáltatások kizárólag
figyelemfelkeltőek és nem teljes körűek (különös figyelemmel a konkrét jogi
esetek, illetőleg egyedi tényállások pontos ismeretének, illetőleg megismerhetőségének
hiányára) és azok bármilyen következményeiért a HRPORTAL és a tanácsadást végző
személyek semmilyen felelősséget nem vállalnak. Üzleti vagy egyéb döntései
meghozatala előtt a HRPORTAL Szolgáltatásának használatán túl - konzultáljon
szakértővel, a HRPORTAL Szolgáltatásán nyújtott tanácsok felhasználása
kizárólag az Ön felelősségére és kockázatára történik.
A
HRPORTAL-nak a jelen szerződés bármely pontja alapján támasztható felelőssége minden
esetben legfeljebb a Megrendelő által az elektronikus termékért vagy
termékekért fizetett díj összeghatáráig terjed. A HRPORTAL által értékesített
termékek, illetve nyújtott Szolgáltatások ellenértéke a jelen felelősség
korlátozásra tekintettel került kialakításra.
8.
Egyéb
rendelkezések:
A HRPORTAL fenntartja magának a
jogot, hogy a jelen ÁSZF-et részeiben, vagy egészében, előzetes bejelentés
nélkül bármikor megváltoztassa. Jelen ÁSZF bármely módosítását a
HRPORTAL a változás hatályba lépését legalább 10 munkanappal megelőzően
internetes honlapján (iratmintak.hrportal.hu/aszf) nyilvánosságra hozza.
Megrendelésével a Megrendelő kifejezetten elfogadja a Megrendelés előtt
általa figyelmesen elolvasott és megértett jelen ÁSZF-et. Amennyiben az ÁSZF
bármely rendelkezése kapcsán Megrendelőnek kérdése merül fel, úgy a
Megrendelést megelőzően Szolgáltatót keresse meg bármely 1. pontbeli
elérhetőségén a kérdés tisztázása végett !
A jelen ÁSZF-ben
nem érintett kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv rendelkezései és a
hatályos magyar jogszabályok irányadóak.
Jelen ÁSZF . 2016. szeptember 1. napján lép hatályba.